HTML

Háztartási praktikák kezdőknek és haladóknak

Mosás, főzés, takarítás csupa-csupa nemszeretem munka, de meg kell csinálni. Néha apróságok segítenek könnyebbé tenni az életünket, ezek gyűjtőhelye ez a blog.

Címkék

Linkblog

Archívum

stat

2010.07.15. 16:25 házisárki

Citromos muffin - laposan

Címkék: konyha főzés recept

A napokban rám jött a süthetnék, na ilyen melegben keksz, vagy egyéb bonyolult dolog szóba sem jöhetett, maradt a muffin. Gyorsan bekeverem, beteszem a sütőbe és kész. Azt is szeretem még a muffinban, hogy tipikus "mi van itthon" sütemény. Ha csoki, akkor csokis muffin lesz, ha kókusz, akkor kókuszos, ha baracklekvár, akkor barackos. Most citrom volt itthon, így lett citromos.

A gond csak akkor jelentkezett, amikor kiderült, hogy a recept alapján elég lenne csak 2,5 dl joghurt, nálunk a hűtőben pedig egy nagy pohárnyi lapult, ami bő 3,5 dl volt. Mivel nem akartam azt, hogy megmaradjon közel másfél deci natúr joghurt de kétszerre sütni sem, így másfélszeresét vettem a recept hozzávalóinak, és tepsiben sütöttem ki. Ennyi bevezető után jöjjön a recept (zárójelben odateszem az eredeti recept mennyiségeit is - az 12 muffinhoz való adag):

40 dkg liszt (a recept kétfélét ír: 12 dkg teljes kiörlésű liszt, 14 dkg finomliszt, de jó volt csak finomlisztből is) 3 (2) teáskanál sütőpor, 3/4 (1/2) teáskanál szódabikarbóna, 2 citrom reszelt héja (a receptben is ennyi volt, és nem volt itthon több citrom), 1 (1) tojás (elég volt hozzá), 18 (14) dkg cukor (a receptek cukormennyiségéből rendszeresen lecsípek egy kicsit, és általában elég édesek így is), 1 (0,8) dl étolaj (itt is lecsíptem kicsit). A hozzávalókat összekevertem egy tálban, tudom két külön tálban illene, egyikben a száraz anyagokat (liszt, sütőpor, szódabikarbóna) másikban többit, de muffinnál eddig még mindig bevált az 1 tálas módszer. Egy közepes tepsit kivajaztam, kiliszteztem és beleöntöttem a keveréket, és vastag sütit szerettem volna, ezért volt a közepes tepsi, de a nagy sütő tepsi is jó lett volna. Addig sütöttem 180 fokon (előmelegítve!), amíg a teteje szép barna nem lett, és a beleszúrt tűre már nem ragadt (ez kb. 25 perc volt). A citromokat kicsavartam, és habverővel porcukrot kevertem bele, amíg kellően savanyú-édesnek nem találtam. A sütit még a tepsiben meglocsoltam ezzel a citromos-cukros lével, így igaz, hogy egy kicsit ragadós lett, de még citromosabb.

Jó étvágyat hozzá.

 

Ha érdekelnek további receptek, praktikák a háztartással kapcsolatban, keresd fel a www.haztartasipraktikak.hu oldalt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://haztartasipraktikak.blog.hu/api/trackback/id/tr592153802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása