HTML

Háztartási praktikák kezdőknek és haladóknak

Mosás, főzés, takarítás csupa-csupa nemszeretem munka, de meg kell csinálni. Néha apróságok segítenek könnyebbé tenni az életünket, ezek gyűjtőhelye ez a blog.

Címkék

Linkblog

Archívum

stat

2010.07.02. 21:51 házisárki

Ablakpucolás lustáknak

Címkék: takarítás

Vannak dolgok amiknek érdemes megadni a módját. Az egyik ilyen háztartási munka az ablakpucolás. Ha rendesen akarod csinálni, akkor leszeded a függönyt, leporolod a karnist, legalább kétféle vizet keversz be, és elhasználsz jó pár takarítós rongyot is. De vannak helyzetek, amikor erre nincs idő, kedv stb., ilyenkor szoktam bevetni a lusta-módszert.

Szükség van egy nedves szivacsra, egy száraz - nem szöszölős, én mikroszálas kendőt szoktam használni- ruhára, és ablaktisztító folyadékra (lehetőleg spriccelős üvegben). A munka a következőképp történik:

  1. elhúzom a függönyt (nem, nem szedem le, mert ilyenkor nincs idő arra, hogy kimossam, esetleg kivasaljam),
  2. a nedves szivaccsal áttörlöm az ablakkeretet, először belül (az a kevésbé koszos) majd kívül,
  3. elmegyek kiöblítem a szivacsot, majd áttörlöm az üveget is a nedves szivaccsal, itt is először belül, majd kívül,
  4. az ablaktisztító folyadékot felfújom az ablakra (belül először) és a száraz ronggyal foltmentesre törlöm, ugyanezt megismétlem az üveg külső oldalán
  5. behúzom a függönyt, és elrakom a "szerszámokat"

A hátránya a dolognak, hogy nagyon koszos ablaknál nem működik, mert ott csak szétkened a koszt, valamint hogy a függöny koszos marad. Arra jó viszont, amikor gyorsan kell tisztaságot varázsolni, vagy csak kicsit koszos az ablak, mert össze tapicskolták. Én legutóbb akkor használtam, amikor a hálóban szúnyoghálót raktam fel, és nem akartam koszos ablakra feltenni.

Ha érdekelnek további receptek, praktikák a háztartással kapcsolatban, keresd fel a www.haztartasipraktikak.hu oldalt.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://haztartasipraktikak.blog.hu/api/trackback/id/tr252126074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása